Ana içeriğe atla

Son Yazım💜

Manifest Nasıl Yapılır?

Ne Kadar Az O Kadar Çok



Merhaba bu yazıyı okuyorsanız muhtemelen başlık dikkatinizi çektiği için okuyorsunuz ve ne anlama geldiğini merak ediyorsunuz.O yüzden merakınızı gidermeye hemen başlıyorum..

Çağımızın en büyük sorunlarından biri olan  alışveriş çılgınlığı gittikçe baş edilemez bir hal almakta. İndirim adı altında önce şişirilip sonra düşürülen fiyatlara inanarak hepimiz aslında hiç de ihtiyacımız olmamasına rağmen sırf indirime girdiğini sandığımız için alışveriş yapıyoruz. Bunun sonucunda da gereksiz şeylere gereksiz paralar harcıyoruz. 

Özellikle şu an dünya olarak zorlu bir pandemi sürecinden geçmekteyiz hepimiz sosyal hayatlarımıza aylardır  devam edemiyoruz. Buna rağmen sırf indirime girdiği için dolaplarımızı ihtiyacımız olmayan kıyafetlerle, çantalarla, ayakkabılarla ve daha bir çok eşya ile  dolduruyoruz. Üstelik bunların üzerimizde maddi ve manevi bir yük olduğunun farkında değiliz. 

Her ne kadar farkında olmasak da  dolaplara sığmayan eşyaların ve ödemekte zorlandığımız ücretlerin zihnimizi yormasıyla strese giriyoruz. Strese girdikçe de sağlığımızdan oluyoruz.

Ama yine de durmadan yükümüze yük katmaya devam ediyoruz.İşte tam da bu noktada bizi bu yüklerden kurtaracak bir akımla geldim.

Bu akım “Ne kadar az o kadar çok”  yani minimalizm. Aslında hayatımızda sık sık kullanmamız gereken bir kural minimalizm.Bunu ben söylemiyorum Japonlar söylüyorlar.Tam olarak ne söylediklerine bir bakalım isterseniz.

1960’lı yıllarda bir sanat akımı olarak ortaya çıkan minimalizm son zamanlarda çok popüler bir yaşam felsefesi haline gelmiştir. Biraz daha açacak olursam  minimalizm sadelik ve  duruluk  kavramlarının birleşmesidir. 


Yani minimalizm  sahip olduğumuz gereksiz eşyaları, insanları, alışkanlıkları ve düşünceleri en aza indirmektir. Bu yaşam felsefesi hayatımızda çok yer kaplayan ve bize hiçbir faydası olmayan her şeyden kurtulup daha düzenli bir yaşam sürdürmemize olanak sağlıyor.

Kısaca minimalizm;  bizi fazlalıklarımızdan kurtararak daha mutlu ve özgür yaşamamıza ayrıca gerçekten önemli olan detaylara  odaklanmamıza yardımcı olmaktadır.

Peki nasıl minimalist olunur?

Minimalist olmak için sahip olduğunuz her şeyden vazgeçmeniz gerekmiyor. Sadece sizin için gerçekten önemli olanlara  sahip olmanız gerekiyor.

Bu felsefenin asıl amaçlarından biri nesnelere olan bağımlılığımızdan bizi kurtararak hayatımızın merkezinden onları çıkarıp yerine kendimizi koymamızı sağlamak diğeri ise hayatımızdaki fazlalıkların bizi zihinsel olarak meşgul edip yormasını engellemek.

Hayatımızdaki fazlalıkları ne kadar aza indirirsek o kadar çok rahat nefes alabiliriz. Yaşam alanımız genişler ve daha rahat hareket edebiliriz. 

Ayrıca minimalizm son zamanlarda dekorasyon çalışmalarında da kullanılmaktadır. 

Sadeliğin iç açıcılığını yansıtan dekorasyon örneklerine de bakalım..

                                           

Minimalizmin benim için en önemli noktalarından biri de bizleri sadece fazla eşyalardan değil de zihnimizi yoran insanların ve düşüncelerin yüklerinden de arındırmasıdır. Bu yüzden ben en çok da gereksiz insanlardan ve düşüncelerden kurtulmamız gerektiğini düşünüyorum. 

Hadi bir de ne kadar az o kadar çok mantığını biraz daha açalım:

Ne  kadar az eşya o kadar  çok alan

Ne kadar az stres o kadar çok sağlık

Ne kadar az atık o kadar çok temizlik

Ne kadar az engel o kadar çok özgürlük

Ne kadar az alışveriş o kadar çok tasarruf

Ne kadar az pişmanlık o kadar çok güven 

Ne kadar az karmaşa o kadar çok rahatlık

Ne kadar az meşguliyet o kadar çok zaman 

Ne kadar az karamsarlık o kadar çok umut 

Ne kadar az insan o kadar çok huzur


Hayatımızda bu yaşam felsefesini uygulayabilmemiz için yapmamız gerekenler bazı şeyler :

Uzun zamandır kullanmadığınız gereksiz eşyalardan kurtulun

Sizi yoran insanlarla ilişkinizi koparın

Gösteriş için yaşamaktan vazgeçin

Strese girmenize neden olan düşüncelerden arının

Sırf marka olduğu için beğenmediğiniz şeylere para vermeyi bırakın

Size değil de sahip olduklarınıza değer verenlerden uzaklaşın

Gerçekten ihtiyacınız olmayan bir şey için borç almayın

Kendinize zaman ayırmayı öğrenin 

Sağlığınıza zararlı alışkanlıklardan kurtulun 

Enerjinizi düşüren ortamlarda bulunmayın

Alçakgönüllülükten vazgeçmeyin

Olumlu düşünmeyi ve şükretmeyi bırakmayın 

İnsanlardan beklentilerinizi azaltın

Kendinize değer vermeyi unutmayın 

Son olarak bu yazıyı yazmak istememde rol oynayan ve farkındalığımı daha da arttıran bir belgeselden bahsetmek istiyorum.

Bir Netflix belgeseli olan “Minimalizm “ bahsettiğim yaşam felsefesini hayatında uygulayan iki çocukluk arkadaşının minimalist hayata nasıl geçtiklerini ve neler yaşadıklarını anlatıyor. Bu konu ilginizi çektiyse  belgeseli de izlemenizi tavsiye ederim. 

Ayrıca minimalistlik hakkındaki düşüncelerinizi aşağıya yorum olarak paylaşırsanız sevinirim. ☺

Hoşça kalın..


Yorumlar

  1. Yine kendimi burada buldum. Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. O kadar güzel ve anahatlarına değinerek vermişsiniz ki konuyu tekrar etmek yerine ben de minimalizm ile nasıl tanıştığımdan bahsedeyim. Evet duyuyoruz okuyoruz dinliyoruz. Beni en çok etkileyen Hikmet Anıl Öztekinin minimalizmle ilgili videosu olmuştu youtubeta. Ne kadar çalışsak ta birşeyler alma gayretinde insanoğlu maalesef. Yine de kullanmadığım bir çok şeyden kurtulmaya karar vererek bu pandemi döneminde güzel bir temizliğe başladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizin gibi pandemi döneminde güzel bir temizlik yaptım. Bahsettiğiniz videoyu da izleyeceğim mutlaka teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Bir çırpıda okudum. Hayata dair bir yazı , zaten hayatta her şeyin çoğu zarar değil mi. Ayrıca belgeselide merak ettim izleyeceğim. Kalemine sağlık, sıradaki yazıyı merakla bekliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle her şeyin fazlası zarar. Beğenmenize çok sevindim teşekkür ederim. Sıradaki yazı çok yakındaa :)

      Sil
  4. İnsanın kendisini ölçüp tarttığı, nerede hata yaptığını gösteren muhteşem bir yazı. Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel bir farkındalık olmuş. Gerçekten önemli bir konuyu değinmişsiniz. Özellikle de günümüzde sosyal medya sayesinde bu daha da artmakta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ço teşekkür ederim umarım okuyan herkesin farkındalığı artar:)

      Sil
  6. Kesinlikle bu yazıyı başak burcu biri olarak okuduğumda çok mutlu oldum rahatladım vallahi. Sadelikten yanayım acayip bir şekilde sade hayat bağımlısıyım. İnternet alışverişi pandemi sürecinde kişisel bakım ve kitap alışverişi oldu fuzuli bir alışveriş yapmadım şükür gerek yok öyle şeylere 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sadeliği çok seviyorum:) pandemi sürecinde ben de genellikle kişisel bakım ve beni geliştirecek alışverişler yaprım. Kesinlikle gerek yok💜

      Sil
  7. Gereksiz insanları hayatıma dahil etmemek konusunda gayet başarılıyım. Ama bu başarımı diğer alanlara da yansıtmam gerek. Sadeliği her zaman sevmişimdir. Umarım bu konuda kendimi geliştirebilirim.
    Çok akıcı ve açıklayıcı bir yazı olmuş. Ellerine sağlık.😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin adınıza çok sevindim hayatımızın büyük bir kısmını gereksiz insanlar sömürüyor☺️ Umarım bu başarınızı diğer alanlara da yansıtabilirsiniz. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim 🌸

      Sil
  8. Özellikle sosyal medyada sürekli link kaydırmanın sürüklediği tüketim çılgınlığı konusunda farkındalığımızı arttıracak bir yazı olmuş. Konu ile alakalı dilinizide gayet sade ve akıcı buldum. Gelecek olan yazılarınızıda merakla bekliyor olacağım. Başarılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle link kaydırmanın tüketim çılgınlığında çok büyük etkisi var. Çok teşekkür ederim ☺️

      Sil
  9. Yine harika ve gerekli bir yazı. İnsanın fazlalıkları, eşyanın ve nesnelerin... Ne kadar az o kadar çok... Çokluğun içinde kaybolduğumuz çağda aradığımız ve bulamadığımız huzur. Bence farkındalık yaratmak için güzel bir yazı olmuş. Bizi aydınlatan yazılarını heyecanla bekliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Umarım daha güzel farkındalıklar oluşturabilirim ♥️

      Sil
  10. Ben de hayatımda minimalizmi uygulamaya çalışıyorum. Bir ürüne gerçekten ihtiyacım varsa almaya çalışıyorum. Tabi yeni başladım ancak hayatıma etkisi çok iyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ne güzel ben de hayatımın her alanında uygulamaya çalışıyorum. Umarım etkisini daha çok görebiliriz☺️

      Sil
  11. Sanırım hiçbir zaman minimalist olamayacağım😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle demeyin😃
      Alışkanlıklarımızdan vazgeçmek kolay değil elbette ama imkansız da değil. Ufak ufak başlayabiliriz 🌸

      Sil
  12. çok minimalist olduğum için yazıyı tamamen benimsiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok minimalist olmanıza sevindim teşekkür ederim ☺️

      Sil
  13. Yazınızı okurken aklıma çok sevdiğim bir yazar ve kitap olan Aldous HUXLEY Cesur Yeni Dünya adlı yapıtı geldi. Üretmiyor tüketiyoruz der ve eleştirir ''Atıp kurtulmak onarmaktan iyidir, Yama artarsa refah düşer.'' ''onarmak antisosyaldir.'' ''oturup kitap okursanız fazla bir şey tüketemezsiniz.'' Yani tüm bu yazılanlara ve yazdıklarınızı ithafen demem o ki minimalisti yaşam felsefesi haline getirenler toplumsal karmaşalardan da uzaklaşmış olacaklardır. Yazı için sonsuz teşekkürler ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir örnek vermişsiniz kesinlikle atıp kurtulmak onarmaktan iyidir.. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim💜

      Sil
  14. Özellikle bu günlerde çok faydalı bir içerik olmuş 😊

    YanıtlaSil
  15. Kesinlikle cok dogru yazmissiniz ozellikle indirim gunleri adi altinda gereksiz alisverise itiliyoruz kendimizi frenlemekte fayda var.

    YanıtlaSil
  16. Yazımı beğenmenize çok sevindim. Kesinlikle düşünce atıkları insanı çok yoran bir detay. Alışveriş konusunda bilinçli olmanız harika umarım hep böyle devam eder☺️

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorum yapmayı unutmayın:)

Popüler Yazı