Ana içeriğe atla

Son Yazım💜

Manifest Nasıl Yapılır?

İÇİMİZDEKİ AYNA





Hepimizin farklı bakış açıları bulunmaktadır ve bunun çeşitli sebepleri vardır. 

Önceliklerimiz, eğitimimiz, ön yargılarımız , aile yapımız, kültürümüz, beklentilerimiz, deneyimlerimiz bakış açılarımıza yön veren unsurlardır.

Bu yüzden farklı bakış açılarına sahip insanlar aynı olayı çeşitli şekillerde yorumlayabilmektedir.


Örneğin; yolda yürürken önünüzde bir arabanın durduğunu ve içinden bir adamın kucağında yavru bir kediyle indiğini gördünüz. Adamın yolun kenarında bulunan anne kedi ve yavrularının yanına gidip kucağındaki  yavruyu da onların yanına bırakarak arabasına binip gittiğine şahit oldunuz. 





Gördüğünüz bu olay karşısında adam hakkında ne düşünürdünüz?

Bir kaç saniye düşünün ve aşağıdaki şıklardan düşüncenize en yakın olanı seçin..


A) Sanırım adam yavrulardan birini aldı ama sonradan pişman olup geri getirdi.


B) Ne vicdansız bir adam bu soğukta yavruyu sokağa bıraktı gitti.


C) Acaba adam minik yavruyu sokağın başında görüp de onu annesinin yanına mı getirdi..


Umarım düşüncenize en yakın şıkkı seçtikten sonra okumaya devam ediyorsunuzdur.

Öyleyse adamın gerçekte yavruyu neden oraya bıraktığına bir bakalım..


Aslında adam bir veteriner hekim ve oradan geçerken anne kedinin doğum yaptığını görüyor. Yanına giderek kontrol ediyor. Yavrulardan birinin hasta olduğunu fark ediyor ve onu tedavi etmek için alıp kliniğine götürüyor. Yavru kendini toparlayınca da onu annesine geri getiriyor...



Muhtemelen aklınıza bu senaryo hiç gelmedi. ( Eğer geldiyse “ben de tam olarak böyle düşündüm” diye yorum yapabilirsiniz hatta aklınıza gelen farklı senaryoları da yazabilirsiniz☺️


Bu hikaye için ben size 3 seçenek sundum ama sizin aklınıza bunların haricinde farklı senaryolar da gelmiş olabilir. Bu yüzden en yakın olanı seçmenizi istedim.


Gelelim anlatmak istediğim noktaya:


Verdiğim örnekteki gibi aynı olay karşısında farklı düşüncelere yönelebiliyoruz. Bunun en önemli sebebi ön yargılarımızdır.

Yaptığımız yorumlar aslında içimizdeki aynadan     yansıyanlardır..


  • Hayatta kötü insanlar kadar iyi insanlar da var fakat henüz iyilerine denk gelemedim diye düşünürsek yorumumuz da bu yönde olur. Tıpkı A seçeneğindeki gibi..
  • Bütün insanların kötü, zalim ve vicdansız olduğunu düşünürsek yorumumuz da bu yönde olur. Tıpkı B seçeneğindeki gibi..
  • Bu dünyada gerçekten iyi insanların da olduğuna inanırsak yorumumuz da bu yönde olur. Tıpkı C seçeneğindeki gibi..


Bu yüzden ne düşündüğümüz çok çok önemli. Hayatımızı yönlendiren şey bakış açımız ve düşüncelerimizdir. Bize yanlış gelen bir şey başkasının bakış açısına göre doğru olabilir. Olaylara daha geniş bir perspektiften bakabilir ve daha sık empati yapabilirsek daha anlamlı ilişkiler kurabiliriz.



                               

Yorumlar

  1. Yavru kedinin hasta olduğunu ve yoldan geçen birinin onu veterinere götürdüğünü düşünmüştüm. Ama bu, yazının önyargılı olmak ile ilgili olduğunu anladıktan sonra olduğu için tedbirli bir yaklaşım da sayılabilir. 😄 Söylediklerinde öyle haklısın ki! Sanki yargılamak için hazırda bekliyoruz. Bana göre kitap okumanın en güzel faydalarından biri de yüzleşmek istemediğimiz bu yanımızı fark etmemizi sağlaması.☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Aslında bu seçeneği de yazacaktım ama çok fazla olmasın diye yazmadım çoğu kişi böyle düşünmüş☺️ Kesinlikle öyle yargılamak için hazırda bekliyoruz! Çok güzel söylemişsin kitap okumanın faydalarından biri de bu 🌸

      Sil
  2. Hepimizin ortak problemi ön yargılar. Özellikle kişileri dış görünüşüne göre yargılamak çağımızın en büyük hastalığı. Yarattığınız farkındalık çok önemli. Kaleminize sağlık 🖋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok haklısınız insanları tanımadan yargılamak bir hastalık adeta..Çok teşekkür ederim ☺️

      Sil
  3. Tebrikler gerçekten farkındalık ve önyargı üzerine harika yazmışsınız🤗🤗

    YanıtlaSil
  4. Ben C'yi seçmiştim. Yanılmadım. Hayatta hala iyi insanların var olduğuna ve iyi şeyler olacağına inanıyorum. Bu güzel bakış açısını bizlere yansıttığın için teşekkür ederiz. Kalemine sağlık.

    -Tuba Nur BOĞA

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumunuz için de ben teşekkür ederim. Umarım bu bakış açınızı kaybetmezsiniz🌸

      Sil
  5. 🥰🥰🥰❤️❤️❤️❤️

    YanıtlaSil
  6. Yanıtım C’den yanaydı ve bence hala iyi insanlar hala var. Dünyada ne olursa olsun yazdığınız gibi bakış açısı insanı yönlendirir. Huzur veren yazılarınız için de ayrıca teşekkür ederim 😌

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de halen iyi insanlar olduğunu düşünüyorum. Umarım yolumuz hep onlara çıkar. Yorumunuz için ben teşekkür ederim 😊

      Sil
  7. A demiştim ama yanılmışım ben direk kötü düşünürüm herkeste art niyet ararım ne kadar iyi insanlar olsada hayatta kimseye güvenmeyeceksin. Bilmediğim kişiler genelde bir duvarla yaklaşım yaparım. 🤭

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşadığımız kötü tecrübelerden dolayı bazen tüm inancımızı kaybedebiliyoruz ama ne olursa olsun bir yerlerde gerçekten iyi insanlar da var🌸

      Sil
  8. Ben kendimce yavru kedinin annesiz kaldığını ve kişinin bulduğu bir anne kediye getirdiğini düşündüm şıklar arasında da yoktu ve yine farklı bakış açıları�� çok güzel bir yazı , sorgulatan ve ders çıkarılması gereken bir yazı . Ahh bu önyargı... :) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu düşüncenizi de şıklara ekleyecektim daha sonra vazgeçtim. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim 🌸

      Sil
  9. C şıkkı dedim, veteriner olduğu aklıma gelmedi ve kötü düşünmekte istemedim açıkçası. :) Yazı çok güzeldi, ellerinize sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kötü düşünmek istemeyişiniz çok güzel. Teşekkür ederim 😊

      Sil
  10. Güzel bir yazı olmuş emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. Benim cevabim da c ye yakindi ama giris bolumunu okumadan secsem farkli olurdu herhalde. Cok guzel bir yazi olmus emeginize saglik.

    YanıtlaSil
  12. Adamın veteriner olacağı aklımın ucundan geçmezdi. C şıkkını seçmiştim ama hikaye beni şaşırttı. Çok anlamlı bir yazı olmuş ellerine sağlık 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkür ederim 🌸

      Sil
  13. Ben oyumu C'den yana kullanmıştım. Dünya kötü bir yer olsa bile hâlâ iyi insanların olabileceğine dair ümidimi hiç kaybetmedim ben. Bu ümitle yaşamaya da devam edeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle halen iyi insanlar var ben de buna inanıyorum☺️

      Sil
  14. Bir kedisever olarak tam da verdiğiniz cevabı düşünmüştüm ama yine de çıkarmam gereken dersi çıkardım sayenizde.Yazılarınızı severek takip ediyorum siz hep var olun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ben de bir kediseverim😻 Verdiğim cevabı düşünmenize çok sevindim. Çok teşekkür ederim ♥️

      Sil
  15. Ben direk B şıkkını seçtim sanırım artık insanlara pek güvenmiyorum. Güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kötü tecrübelerimizin bizi ele geçirmesine izin vermemeliyiz. Gerçekten iyi insanlar da var. Teşekkür ederim 🙏🏻

      Sil
  16. Aslında biraz ön yargılıyım ama yazıyı okurken temkinli oldum o yüzden iyimser düşündm :)
    Farkındalık yaratan bir yazı olmuş kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  17. Çok güzel bir yazı ve önyargıya dair çok özel bir örneklem. Ben sahipsiz bir yavru kediye annelik etsin diye kişinin o kediciği bıraktığını düşündüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sizin gibi düşünen çok kişi olmuş🌸

      Sil
  18. Bu hayatta yaşadığımız hayal kırıklıkları ve yanılgılar algılarımızı negatif yönde değiştiriyor maalesef. Ama hüsnüzan etmek, baktığımız pencereye ve ruhumuza güzel çiçekler bırakıyor. Bunu farketmemiz için yazdığın yine güzel bir yazı...Tebrikler 👏🏻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir yorum olmuş tam da anlatmak istediğim şey buydu. Çok teşekkür ederim♥️

      Sil
  19. Çok teşekkür ederim. Bu farkındalığı yarattığıma sevindim☺️

    YanıtlaSil
  20. Çok güzel bir yorum yapmışsınız teşekkür ederim. Düşünce yapısı değiştirilebiliyor dediğiniz gibi ama insanlar bundan korkuyorlar sanırım. Konfor alanlarından uzaklaşma fikri her şeyi değiştirebilecekken alışılmıştan koparamıyor ne yazıkki..

    YanıtlaSil
  21. Merhabalar.
    Söz konusu yavru kedinin annesinin kucağından alınıp veterinere götürülüp sonra tekrar annesinin kucağına getirilmiş bir olay olarak düşünemezdim. Ben olayın tamamını okumadan (A) ve (C) seçeneklerinden her ikisini seçtim. Çünkü o iki seçenek bana uygun olanıydı. Ama asla (B) olamazdı. Çünkü (B) seçeneği önyargılı bir seçenekti. Ama bu olayın haricinde insanlara pek güvenim yoktur. Anlatılan olay üzerinden gidince bu hareketi yapanın iyi bir insan davranışı olduğunu pekala düşünebilirim.

    Sizin de yazınızın başında bahsettiğiniz gibi, elimizdeki beş parmağımız fiziki görünümüyle nasıl birbirinden farklılık arz ediyorsa, insanlar da iç dünyalarıyla farklılık göstermesi doğaldır. Önemli olan baltayı taşa vurmamak için, tecrübelerimizle insanları ve davranışlarıyla ilgili onları iyi tanımaya gayret etmeliyiz.

    Çok güzel bir paylaşımdı. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. 2021 yılının umutlarımızın yılı olması dileklerimle birlikte yeni yılınızı kutlarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim. Kesinlikle ne yaşamış olursak olalım bunu başka insanlara mâl etmemek lazım.
      Teşekkür ederim güzel dilekleriniz için ben de yeni yılınızı kutluyorum sağlıklı huzurlu bir yıl olması dileğiyle. 🙏🏻

      Sil
  22. Olaylar farklı bir boyuttan bakmayı seven biri olarak seni takipteyim : )

    YanıtlaSil
  23. Yazınız akıcı ve güzeldi hemencik okudum. Ön yargıları artık hayatımızın bir parçası gibi... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim maalesef öyle olmuş durumda:)

      Sil
  24. C şıkkını düşünmüştüm. Dünyayı sevgi kurtaracak, iyi insanlar hala var düşüncesine inanıyorum çünkü.. Ön yargılar üzerine yazılmış en güzel yazılardan birisiydi kesinlikle. Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz beni çok mutlu etti ☺️ Ben de halen iyi insanlar var diye düşünüyorum. Çok teşekkür ederim 🌸

      Sil
  25. Ben "Bence adamın bıraktığı kedi kendi kedisi bakamadı ve sokağa bir anne kedinin yanına bıraktı." diye düşündüm doğrusu. Böyle olmamasına da çok sevindim. Çok güzel bir yazı olmuş. Kaleminize sağlık :))

    YanıtlaSil
  26. O kadar hoş bir yazı ki. Çok haklısınız. Kaleminize sağlık. Kocaman sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh çok teşekkür ederim yorumunuz için

      Sil
  27. Sanırım direk sokağa attı diye geldi. O kadar yaygınlaştığı bu durum iyi insanlarında var olacağını unutuyoruz. Bakış acımızı degistirdin sağolasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok haklısınız bu durum maalesef yaygınlaştı ama iyi insanlar da var elbette. Teşekkür ederim☺️

      Sil
  28. Olayı okadar güzel kurgulayıp anlatmışsın ki. Gerçekten çok yaratıcı ve açıklayıcı olmuş. Benim içimdeki ayna çok karamsar. Ve biliyorumki onu kırmadan bu duygulardan arınmam pek mümkün değil. Belki de mümkündür. Ama mümkünse bile çok zor. Bizi düşünmeye sevkeden bu güzel paylaşım için teşekkür ederim. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Zor olabilir ama imkansız değil yeterki isteyin bir yerlerden başladığınızda devamı da gelecektir. Yorumunuz için ben teşekkür ederim 🙏🏻

      Sil
  29. Ben de tam bugün dünyayı ve bakış açımı düşünüyordum. B şıkkı dedim bu arada :) İnsanlar kötüdür diye bir önyargım var maalesef ama bu yazı, düşüncelerimizin ne kadar önemli olduğunu ortaya koyuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşadıklarımızdan ya da şahit olduklarımızdan dolayı biz farkında olmasak da bir ön yargımız oluşuyor. Önemli olan bu ön yargılarımızı olabildiğince minimalize etmek. Yorumunuz için teşekkür ederim ☺️

      Sil
  30. A şıkkını seçmiştim çok ön yargilıymışım :/ kurgunuz o kadar güzel ki bakış açımı değiştirdiniz teşekür ederim ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim 🌸

      Sil
  31. Okurken açıklamalara geçmeden önce C şıkkını düşündüm hemen. Düşüncelerimizin yaşamlarına sirayet ettiğine inanıyorum ben de . O nedenle hep olumlama yaparak yaklaşmaya çalışıyorum en kötü olaylara dahi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle ne olursa olsun ön yargı yapmadan yaklaşmamız gerekiyor. Teşekkür ederim ☺️

      Sil
  32. İyi insanlar iyiki var! Şahane yazı emeğine sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorum yapmayı unutmayın:)

Popüler Yazı