Ana içeriğe atla

Son Yazım💜

Manifest Nasıl Yapılır?

Kpss'den Nasıl Yüksek Puan Aldım?


 Herkese merhabaa , umarım bu yazım kpss yolculuğunuzda size yol gösterir. Öncelikle biraz kendimden bahsetmek ve hiç umudu olmayıp yine de kpss çalışmak zorunda olanlara bir şeyler söylemek istiyorum buraları okumak istemeyenler  direkt  'Nasıl Hazırlandım?' başlığına geçebilir :)

Ben 2016 yılında üniversiteden mezun oldum ve toplamda 3 kere kpss ye hazırlandım. İlk ikisinde 80 ve 82 puan aldım maalesef atanmam için yeterli olmadı. Ama yine de yaşım geçti ( 29 yaşındayım :))  , hevesim kaçtı, umudum bitti demeden tekrar hazırlanmaya karar verdim. Çünkü 2021 yılında iş bulamadığım için çağrı merkezinde çalışmaya başlamıştım. Çok yoğun ve stresli bir şekilde çalışıyordum. Buraya harcadığım emeği sınava harcamak daha mantıklı geldi ve sınava 5 ay kala istifa edip ders çalışmaya başladım. Artık kesinlikle özelde çalışmak istemiyordum. Daha önce de bir çok yerde çalıştım ve hepsinde de dayanamayıp istifa ettim.2022 de atanacağıma inanarak yola koyuldum. Evet bazen ne yaparsak yapalım nasip değilse olmuyor ama işe önce inanmakla başlamak gerektiğini düşünüyorum. O kadar inanmışım ki beni gören herkes sen bu sene atanırsın gözlerinde o ışığı görüyorum demişti :)

5 ayda nasıl hazırlandığımı detaylı bir şekilde anlatacağım ama öncesinde bahsetmek istediğim kısa bir şey daha var. Sınava hazırlanırken kendime bir hedef belirledim ve 93 puan alacağım dedim.Neden 93 bilmiyorum doğum yılım olduğu için olabilir asahsha

Şaka bir yana bir hedef belirlemeniz gerçekten çok önemli çünkü beyin kendini ona kodluyor. Eğer 85 alsam bana yetiyor derseniz farkında olmadan hedefinize yönelik çalışmaya başlarsınız ancak size yeteceğinden daha fazlasını hedef olarak belirlemenizi tavsiye ederim.Çünkü hedefin altında kalsanız bile sizi kurtaracak bir puan alabilirsiniz. Mesela ben 93 almaya yönelik çalışmaya başladım. Hedefimi tutturabildim mi? Hayır ama hedefimle yapabileceğim sıralamayı aldığım puanla yaptım. Yani kendime verdiğim sözü aslında dolaylı da olsa tutmuş oldum(burası tamamen nasip). 

Bu arada ben sadece genel yetenek ve genel kültür sınavına girdim. Belki öğretmen olan arkadaşlar da okur diye detay vereyim istedim. Netlerimi ve puanımı aşağıya ekliyorum:)



Bazılarınız  ee bu çok yüksek bir puan değil ki diyebilir belki ama 5 ay için yüksek bir puan diye düşünüyorum :)         
Şimdi gelelim fasulyenin faydalarınaaaa

                      Nasıl Hazırlandım?                 
Öncelikle daha önce yaptığım hataları yapmamak için nasıl bir yol izlemem gerektiğini düşündüm. İlk hazırlanışımda dershaneye gitmiştim ama bana pek bir şey katmadı o yüzden sonraki çalışmalarımı kendi başıma yaptım. İkinci kez hazırlanışımda evde istediğim verimde çalışamıyordum ancak  pandemi dönemi olduğu için de kütüphaneye gidemiyordum. Üçüncüsünde kütüphanede çalışmaya karar verdim. Hiç üşenmeden , soğuk demeden , Urfa'nın cehennem sıcağına aldırmadan her gün kalkıp gittim. Önceki çalışmalarımda herkes gibi tarihe gömülüp diğer dersleri arka plana atmıştım. Baktım ki böyle bir arpa boyu yani 2 puanlık bir yol almışım. Bu sefer türkçe ve matematikten başlamaya karar verdim. Sınavda hepimizin beynini yakan bu iki dersi önce halletmem gerekiyordu. Her gün 25-30 arası paragraf sorusu çözerek çalışmaya başladım. Başlarda süre tutmuyordum sonra hem süre tutup hem de bir paragraf çizelgesine netlerimi ve süreyi yazmaya başladım. Böylece ne kadar ilerleme sağladığımı görüp motive oluyordum. Daha sonra Yotube da sevdiğim hocalardan konuları izlemeye başladım. Bana hoca önerisi de soruyorsunuz ama bence kendiniz izleyip hangi hocadan daha verimli ilerliyorsunuz ona göre karar vermelisiniz. 
Ben tarihte  Ramazan Yetgin ve Selami Yalçın ile ilerledim. Selami hoca başta çok detaylı gibi gelebilir ama alışınca gerçekten çok şey kattığını fark edeceksiniz. İzlediğim her konudan sonra soru bankasından sorularımı çözüp konuyu pekiştiriyordum. Bu arada ben daha önce de hazırlandığım için notlarım vardı. Tekrar not almadım bazı konularda ekleme ve çıkarmalar yaparak güncelledim. Siz not alarak ya da hocaların video ders notları üzerinden de takip edebilirsiniz.
Türkçede Gizem Ural ve Aker Kartal ile ilerledim. Dil bilgisinde bazı konularda çok takılıyordum bunların üzerine çok gittim. Daha önceki çalışmalarımda yapamadığım konuya ağırlık vermeden yapabildiğimden daha çok soru çözüyordum.Çünkü çözemeyince canım sıkılıyordu kendimi kötü hissediyorum. Sonra döndüm dedim ki kızım zaten bunları yapıyorsun sana puan getirecek olan yapamadıkların. Yapamadığım konuyu halledene kadar 456278 farklı video izledim. Ayt, tyt, dgs fark etmez hangi hocayı bulsam izliyordum yeter ki konuyu halledeyim. Yine hallettiğim konuların sorularını çözerek ilerledim. Paragraf çözmeyi ölsek de bırakmıyoruz arkadaşlar. Sınava gireceğim son güne kadar çözmeye devam ettim. Hatta son zamanlarda günde 50-60 soru çözmeye başladım. Ne kadar çok çözerseniz o kadar pratikleşirsiniz. Ayrıca ales ve dgs sorularını bol bol çözmenizi tavsiye ederim. Çünkü kpss ye göre bir tık daha uzun ve zorlayıcı oluyorlar ve beyin onu çözmeye alışınca kpss paragrafları çerez gibi gelmeye başlıyor. Ben bütün sınavlar için hazırlanmış paragraf  sorularını (çıkmış sorular da dahil)  çözüp durdum. Sınavda türkçeden 2 yanlışım çıkmıştı.Onlar da dilbilgisi sorularıydı. Çok soru çözün :)
Matematik için o dönem Mehmet Bilge Yıldız hocayı keşfettim. Hem eğlenceli hem de çok fazla soru çeşidi gösteriyor. Benim matematikte derdim hep problemler oldu. Çözebiliyordum ama çok zaman kaybediyordum. Bunu da yine paragraf gibi bol soru çözerek hallettim. Her gün olmasa da haftada 2-3 gün 20-30 problem sorusu çözüyordum. Eğer sizin diğer konularda takıldıklarınız varsa onun üzerine gidip başka başka hocalardan videolar izleyin ve bol soru görmeye çalışın.Ayrıca youtubeda soru çözüm videoları da (tüm dersler için geçerli) izleyebilirsiniz. Hem bakış açınız gelişecek hem de daha fazla soru görmüş olacaksınız.
Coğrafyada sadece Engin Eraydın ile ilerledim. Bu derste çok zorlanmıyordum o yüzden konuyu çalışıp soru çözerek hallettim. Soru çözmeyi sonraya ertelememelisiniz. Konu biter bitmez çözün sonra çözerim derseniz çözmüyoruz arkadaşlar:)
Vatandaşlığı ben en sona bırakıyorum çünkü kolay unutuyorum. Hoca olarak Emrah Vahap ile takip ettim. Bu ders için de bol tekrar yapmak gerekiyor. Zaten bir süre sonra ezberliyorsunuz. Bir de sürekli unuttuğum bazı şeyleri küçük not kağıtlarına yazıp bir kutuya atmıştım arada çekip okuyordum. Pratik için güzel oluyordu siz de deneyebilirsiniz. Bazen evde otururken bu kutuyu elime alıp kağıt çekerek tekrar yapıyordum.

Derslere bu şekilde çalıştım ancak biliyorum ki bir çoğunuz aynı şekilde çalışıyorum ama neden olmuyor diye düşünüyordur. Birincisi ne kadar çok çalıştığınız değil ne kadar verimli çalıştığınız önemli. Ben ders çalışırken asla telefona bakmıyordum. Kütüphanede tamamen derse odaklanıyordum. O yüzden imkanınız varsa kütüphaneye gitmenizi tavsiye ederim. Orada hem odaklanmak çok daha kolay hem de sürekli çalışan insanları görünce gaza geliyorsunuz asahsdj
Ben sabah 9 da gidip akşam 7 gibi çıkıyordum hatta annem arayıp yeter gel artık demese akşam 9 a kadar kalıyordum:)
Tabi arada öğlen 11-12 gibi eve gidip kahvaltı yapıp geri geliyordum. Kütüphane evime çok yakındı bunun avantajından yararlandım.
Yaklaşık 2 buçuk ayda konularımı bitirdim. Konuları bitirdikçe soru çözüyordum ve tekrar yapıyordum.Özellikle tarihte konu bitti diyip geçerseniz unutursunuz. Sürekli tekrar yapmak ve soru çözmek zorundasınız. Benim kısa kısa notlarım vardı onlardan sürekli  okuyordum. Hatta bazı konuları okurken ses kaydı alıyordum. Bir yere gitmem gerektiğinde yolda kulaklıkla dinleyip tekrar yapmış oluyordum. Benim boşa geçirecek bir dakikam bile yoktu. Yani anlayacağınız bütün tuşlara aynı anda basıyordum asgshsh
Bazı notlarımın fotoğrafını çekmiştim yine dışarıda olmam gerektiğinde açıp okuyordum:)
Dışarıdaki her saniyemi değerlendirmeye çalıştım ama bu 7/24 ders çalıştığım anlamına gelmesin. Kütüphaneden gelince uzanıp dinleniyordum. Çünkü beynim gün içerisinde yeterince çalışıyordu biraz dinlenmeye de ihtiyacı vardı :)
Eğer eve gelince çalışmaya devam etseydim çalışmış olurdum ama anlayarak çalışmış olmazdım. Verimli çalışmadan kastettiğim de tam olarak bu yani günde 7-8 saat verimli çalışmak 15 saat o masada oturup yarısını telefonda geçirmekten daha sağlıklı oluyor.

Konularım bitmeye yakın her sabah deneme çözmeye başladım. İlk başta 40 netlerle başlayacaksınız ama moral bozup bırakmayın asla. Burada önemli olan o psikolojiye girmek. Zamanla netleriniz artıyor. Ayrıca denemeleri mutlaka süre tutarak çözün ve mümkünse 10-15 dk önce bitirmeye çalışın. (Ben her denemeyi 15 dk önce bitiriyordum yetiştiremesem bile bırakıyordum. Kalan soruları sonra çözersiniz burada önemli olan erken bitirmeye kendinizi kodlamak. Sonlara doğru yaklaşık yarım saat önce bitirmeye başladım. Çok deneme çözmek hızlandırıyor insanı ve sınavda o kadar işime yaradı ki takıldığım bütün sorulara tekrar tekrar dönüp bakabildim.)
Sabahları çalışmaya deneme çözme ile başlıyordum sonra deneme analizi yapıp kahvaltı için eve gidiyordum.Deneme analizi cevaplara bakıp tik atıp geçmekle olmaz. Tek tek yanlış yaptığım soruları inceliyordum ve bir deneme defterine bunları not alıyordum. Ertesi gün deneme çözmeden önce deftere hızlıca göz atıyordum. Bu deneme defteri gerçekten çok işe yarıyor. Aynı soruyu defalarca yanlış yapıyoruz bazen bu yüzden not alıp onu bıkana kadar okumamıza yardım ediyor:)
Deneme analizim yaklaşık 30 dk falan sürüyordu. Son zamanlarda daha az yanlış yaptıkça bu süre azalıyor. Analizden sonra yine çözebildiğim kadar paragraf çözüyordum. Sonra da diğer derslere geçiyordum.
Bu arada günleri derslere bölerek çalıştım. Örneğin pazartesi sabah deneme+analiz, öğleden sonra paragraf çözümü, tarih tekrar, tarih soru, coğrafya soru şeklinde bir plan yapıp ona göre ilerliyordum. 
Haftalık plan yaparak çalışıyordum böylece hem haftalık hedefime ulaşıyordum hem de neye çalışacağım diye kafa karışıklığı yaşamıyordum. 
Bu planı eksiklerinize ve hedefinize göre hazırlamalısınız. Ben size sadece yol gösteriyorum o yolda nasıl ilerleyeceğiniz size kalmış bir şey:)
Ayrıca bütün tuşlara aynı anda bassak bile bazen olmayınca olmuyor, sınav anını yönetebilmek çok önemli. Ben sınava girdiğimde Türkçenin ilk 5 sorusunda ellerim titremişti işaretleme bile yapamamıştım ama sonra toparladım. Kendine gel biz zenginiz bihter diyemesem de çok çalıştın başaracaksın dedim:)
Şaka bir yana çok çalıştım, çok dua ettim ve manifestledim (manifest konusunu da isterseniz bi ara yazarim asjaja)
Aklıma gelenler bunlar yine sormak istediğiniz bir şey olursa yorum bırakın yazıya ekleme yaparım. 
Son olarak ısrarla yapmanızı istediğim şeyler;
1- Planlı ilerleyin
2- Her gün süre tutup paragraf çözün
3- Tekrar yapmayı ihmal etmeyin 
4- Konular bitmeye yakın her gün süreli deneme çözün (ben yaklaşık 90 deneme çözdüm)
5- Deneme defteri yapın
6- Kimseye kulak asmayın
7- Başaracağınıza inanın
8- Motivasyon aramayın kendinizi motive edin 
9- Kpssnin psikoloji sınavı olduğunu unutmayın 
10- Akrabaları çatlatmak için güzel puanlar alın


Umarım faydalı olur sizin için hepinize başarılar diliyorum.
Allah gönlünüze göre versin inşallah. Bol şans♥️






                     

Yorumlar

  1. Eline sağlık çok güzel bir anlatım olmuşşş.🥳🌸🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederimm🫠🤩

      Sil
  2. İstifade edilecek bir yazı olmuş. Emeğine sağlık
    Başarılar dilerim 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim beğenmenize sevindim 🙂

      Sil
  3. Kpss'ye 3 hafta kala karşılaşmış olsam bile motive oldum. Detaylı ve eğlenceli bir anlatım olmuş. Teşekkür ederiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah keşke daha önce yazmış olsaydım. Çok teşekkür ederim ♥️

      Sil
  4. Faydalı bir yayın olmuş. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Şahane yazı, programimi guncelledim birkaç tuyonuzu ekleyerek, teşekkürlerr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, başarılar diliyorum 🙏🏻

      Sil
    2. Elinize sağlık çok güzel bir yazı olmuş. Bu önerileri dinleyerek başaracağım.(inşallah)

      Sil
    3. Güzel geri dönüşünüz için çok teşekkür ederim. Her şey gönlünüzce olsun inşallah başarılar dilerim 🙏🏻

      Sil
  6. Twitter'da görüp geldim ben de tam 5 ayda yetişir mi vs diye düşünüyordum bı türlü de başlayamıyorum bana bı ışık yaktı emeğinize sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim temeliniz varsa yetişir. İstikrarlı ve planlı ilerlemeniz gerekiyor:)
      Başarılar dilerim 🫶🏻

      Sil

Yorum Gönder

Yorum yapmayı unutmayın:)

Popüler Yazı