Ana içeriğe atla

Son Yazım💜

Manifest Nasıl Yapılır?

Nerede bu mutluluk?



 Mutluluk hepimiz için farklı yerlerde ya da farklı objelerde  bulunur.

- Kimimiz için bir ev olabilir

- Kimimiz için bir iş olabilir

- Kimimiz için bir eş olabilir

- Kimimiz için bir okul olabilir


  Ve bu liste sonsuza kadar uzayabilir. 


Fakat kalıcı mutluluk gerçekten de bunlarda mı?


Çok istediğin o arabayı aldığın andaki mutluluğun sonsuza kadar sürüyor mu?


Sürmüyor ve mutluluğun zamanla azalıyor hatta o arabaya sahip olmak için kurduğun hayallerin seni daha çok mutlu ediyordu.


Çünkü kalıcı mutluluk belirli bir objede ya da bir insanda değildir.


Dış dünyada bizi mutlu edeceğini düşündüğümüz her şey kısa süreliğine bu görevlerini yaparlar. 

O yüzden mutluluk ömür boyu sürmez.


İstediğin evde,arabada ,işte ,okulda ,eşte, tatilde değilse nerede o zaman bu mutluluk?


Mutluluk sahip olduğumuz her şeyde..


Madem mutluluk sahip olduğum her şeyde o zaman neden mutlu olduğumu hissedemiyorum diyebilirsiniz.

Bunun sebebi beynimizin sahip olduklarımızı bir süre sonra görmezden gelerek stabilize etmesidir.


Örneğin yeni bir işe başladığımızda kendimizi çok mutlu hissederken zamanla çalışmanın verdiği stres ve yorgunluk nedeniyle mutluluğumuz beynimiz tarafından arka plana atılmaya başlar. İlk zamanlardaki gibi mutluluğu hissedemeyiz.


Bu yüzden beynimizin mutluluklarımızı stabilize etmemesi için bir önerim var :)


            




 ♡ Mutluluk Kumbarası ♡

Sizi gün içerisinde mutlu eden herhangi bir şeyi küçük bir kağıda yazarak mutluluk kumbarası adını verdiğimiz bir kavanoza atıyorsunuz. Bu mutlulukları büyük küçük ayırt etmeden yazmalısınız.

İstediğiniz her şeyi yazabilirsiniz sizi mutlu eden bir mesaj, ihtiyacınız olan bir yardım, içtiğiniz bir kahve ya da iyi bir dosta sahip olmanız bile olabilir.


24 saat içinde yaşadığımız pozitif şeyleri yazmak beynimizin onları stabilize etmesini engelleyerek yaşadığımız bu güzel şeylere tekrar odaklanmamızı

 sağlar. Yıl sonunda bu kavanoza baktığımızda bir yıl içerisinde yaşadığımız mutlu anları hatırlarız.


Bu arada “ben kumbarayla kavanozla uğraşamam” diyenler de olabilir tabiki kavanoz şart değil bunun yerine küçük bir not defterine ya da telefonunuzun not kısmına da yazabilirsiniz. 

Ama kavanozun gözünüzün önünde durması ve istediğiniz zaman içinden bir kağıt çekip mutlu olduğunuz bir anı okumanız açısından daha eğlenceli olabilir :)


Aslında burada önemli olan sahip olduklarımızın ve yaşadıklarımızın farkında olmak. 

O yüzden mutlu olduğumuz anları biriktirerek onları arka plana atmamak kalıcı mutluluğa erişmemizi kolaylaştırır.


Çünkü mutluluk küçük şeylerden ve  kısa zamanlardan ibarettir. 💫

Yorumlar

  1. Ne kadar güzel bir fikir , insanız ne de unutkanız , mutlu anılarımızı bizi mutlu hissettiren zamanları olayları hatırlamak tekrar o anlara geri dönmemizi sağlayacaktır. Fikir için teşekkürler . ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle bu güzel yorum için ben teşekkür ederim🥰❣️

      Sil
  2. Harika bir öneri bayıldııım. Her şeye sahip olan her istediğini elde eden insanlara birçok insanın aksine hep üzülmüşümdür. Çünkü hayal kurmak, bir şeye sahip olmak için çaba sarfetmek, hayalini kurduğun yer için geceni gündüzüne katmak... Bunlar o kadar değerli ki. Ama dediğiniz gibi elde ettikten sonra kişide ilk günkü heyecan kalmıyor. Ama yazarak yaşadığımız mutlulukları unutulmaz yapmak harika bir fikir. Her okuduğunuzda o anı tekrar yaşamak gibi. 🥰🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederimm anlatmak istediğimi özetlemişsiniz🥰♥️

      Sil
  3. Çok güzel bir fikir. Hem kendimiz için hem çocukların daha olumlu gelişimleri için ailecek yapılabilir. Bayıldım. 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet çocuklar için de çok faydalı olacaktır. Teşekkür ederim💕💕

      Sil
  4. Kumbara fikri çok hoşuma gitti. Hemen şuan başladım kumbara oluşturmaya 😊

    YanıtlaSil
  5. Bu fikri yılbaşında uygulamak için önerdi arkadaş grubum. Güzel bir fikir.. :)

    YanıtlaSil
  6. Örneğin ben: çift lavaşlı tavuk dürüm yediğimde yaşadığım mutluluğu size tarif edemem.... :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli olan dürüm bitince mutluluğunuzun bitmemesi:)

      Sil
  7. Gün gün yazdığım pek işe yaramadı. Aksine yazacak bir şey bulamadığım günler daha kötü oldum bu yüzden. Ama mutluluk listesi diye bir şey uygulamaya başladım ardından. Hatta blogumda da yazısı var. O daha iyi geldi bana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında yazmaya değer görmediğimiz ama bizi mutlu eden ufak şeyler de var hayatımızda önemli olan bunların farkında olmak bence☺️

      Sil
  8. bunun benezrini duydum şükür kovonozuydu. orada da mutlu olduğun şeyleri yazıyordun :) güzel fikir muhakkak denemeliyimm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında mantık olarak aynı çok teşekkür ederim 💕

      Sil
  9. Çok güzel bir yazı olmuş😍

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel bir öneri olmuş 😍😍 kendimiz için de evebeyn açısından bakarsak çocuklar için de çok muhteşem bir düşünce olmuş gerçekten. Mutluluk aranmaz onu biz yaratırız. Dediğin gibi küçük şeyler ve kısa zaman dan ibaret... ❤️❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikri beğenmene çok sevindim kesinlikle öyle 🥰♥️

      Sil
  11. AAAA çok güzel bir fikir kavanoz mu not kısmı mı netleştiremedim ama bir şekilde deneyeceğim çok olumluu... Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için ben teşekkür ederim 🌸

      Sil
  12. Mükemmel bir fikir! Ajandaya kaydetmeyi beceremiyorum ben ama bu mutluluk kumbarası ilgi çekici bir fikirdi bu yüzden kesinlikle yapacağım.
    Çok teşekkürler 🌸😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kumbaranın göz önünde olması ve içinden yaşadığımız mutlu bir anı çekebiliyor olmak daha eğlenceli oluyor ben teşekkür ederim 💕

      Sil
  13. güzel buluuuuş :) mutluluk benim için huzurlu olmaaak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim evet en güzel mutluluk o zatenn:)

      Sil
  14. İyi fikirmiş :) Bunu bi düşüneyim. Yaparsam kavanozlu yaparım :)

    YanıtlaSil
  15. Mutlu olduk aniden. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Muhammed Fatih Yeşilçayır8 Şubat 2021 02:30

    Gerçekten çok güzel bir tavsiye. Ben Kumbara olayını fotoğraf albümlerine bakmaya benzettim. İnsanlar geçmişte yaşadıklarının fotoğraflarına bakınca o anlar hepzi bir bir canlanır. Tabi herşeyin fotoğrafı çekilemez ama bu kumbara ya bazı fotoğraflar da eklenebilir bence ����

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa çok güzel benzetme hiç böyle düşünmemiştim çok teşekkür ederim ☺️

      Sil
  17. Çok güzel bir öneri. Her daim pozitif düşünerek mutluluğu çağırabilirz. Ama son zamanlarda sanırım negatif düşünmeye engel olamıyoruz maalesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatta zorluklar hep olacak ama biz onlara ne kadar az takılırsak o kadar çok mutlu oluruz bence ☺️

      Sil
  18. huzur ve umut ve neşe mutluluk pek çok şeyde :)

    YanıtlaSil
  19. Uzun zamandır aklımda olan bir şeydi bunu yapmak. Bu yorumu yazıp bugun beni mulu eden şeyleri bir kağıda yazacağım bir kurabiye kutum var onda biriktireyim ama başkaları bakmasın diye yarın bir kumbara açılmayanlardan temin edip aktarabilirim ay harika teşekkürler hatırlattığın için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapacak olmana sevindim çok teşekkür ederim ☺️

      Sil
  20. Çok teşekkür ederim 🥰♥️

    YanıtlaSil
  21. Kesinlikle öyle çok haklısınız

    YanıtlaSil
  22. Evet gerçekten dediğin gibi mutluluk önce kendini mutlu etmekten geçer bu yüzden kimsenin beni sevmesine gerek yok ben kendimi çok seviyorum. Etrafımdaki insanlara göre başarılı olmayabilirim ama ben çok başarılıyım kitap yazıyorum istediğim zaman Çok yaratıcı bir insanda olabiliyorum çünkü ben kendimi biliyorum ben kendimi kimseye kanıtlamıyorum. Kendimi kendime kanitliyorum ben çok başarılıyım ve kendimi çok seviyorum. Hayatta hiçkimseye ihtiyacımız yoktur bizim kendimizde olan gücümüz aslında kimsede yok kendini sev kendine değer ver çünkü sen bu dünyada Birtanesin❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harikasınız ne güzel şeyler yazmışsınız çok teşekkür ederim. Hayatta ihtiyacımız olan tek şey kendimize değer vermek ve inanmak💜💜

      Sil
  23. Açıkçası mutluluk adına okuduğum en güzel yazıyı yazmışsınız desem yalan söylemiş olmam sanırım. Gerçekten mutluluk kavramını çok farklı bir yönden ele almışsın.
    Ve mutluluk kumbarası fikrini de gerçekten çok sevdim. Bende sana katıyorum. Kesinlikle mutlu olduğumuz anıları yazmak mutluluğumuzu artırıcı yönde bir etki yapacaktır. Hem elimizle hem gözümüzle mutluluğumuzu somut hale getireceğimiz için, geçmişte bizi mutlu eden o anı tekrar canlanarak bu günümüzde de mutlu edecektir. Emeğinize sağlık. Çok güzel bir yazı olmuş. Mutluluğunuz daim olsun. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Yazımı beğenmenize çok sevindim☺️

      Sil
  24. Merhaba Momentos'un radyo programından geliyorum :) Bloğunuzu takibe aldım ve BLoG LisTeM sayfama ekledim. Bundan sonra sürekli uğrarım :) Bu arada bloğuma çaya beklerim çay bedaveeee :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorum yapmayı unutmayın:)

Popüler Yazı